Среда, 17 июля, 2024
Новости
10.04.2024

Шини для бездоріжжя, більшого чи меншого розміру?

Автомобіль, автомобілі, пасажирські транспортні засоби

Дуже часто шини збільшеного розміру тепер розглядаються як необхідна модернізація будь-якого повнопривідного автомобіля, навіть призначеного для подорожей суходолом. Лише кілька років тому 35-дюймові колеса вважалися великими, а зараз 37-дюймові варіанти є пересічною для більшості позашляховиків.

Навіть 40-дюймові автошини не є рідкістю, і, схоже, постійне зростання ніколи не припиниться. Можливо, принцип «що більше, тим краще» багатьом до душі, проте він безперечно має цілу низку загальновідомих переваг.

Хто досліджує віддалені важкопрохідні куточки, швидко відкидають пропозицію про шини-монстри, і більшість з них обходяться стандартними 31- або 32-дюймовими колесами. Існує безліч причин явної різниці, і виявляється, що багато практичних причин також застосовні до транспортного засобу, створеного для бездоріжжя.

позашляхові шини

Великі шини — це круто

Перехід на автошини більшого типорозміру, безумовно, має свої переваги, і для повноти картини зараз викладемо їх на стіл. Насамперед, гума більшого діаметра збільшують кліренс.

За інших рівних умов перехід з 33-дюймових коліс на 37-дюймові додасть два дюйми просвіту під машиною.

По-друге, гума найчастіше мають ширшу пляму контакту. У той час як 33-і зазвичай мають ширину 11 дюймів, 35-е та 37-е найчастіше мають ширину 12,5 дюймів. Ці додаткові півтора дюйми значно збільшують розмір плями контакту гуми, підвищуючи зчіпні можливості з дорогою в ситуаціях з низьким зчепленням.

Звичайно, заповнити арку і підняти машину, щоб вона стала трохи вищою, теж виглядає круто, якщо вам подобаються подібні речі. Безперечно, великі шини – це круто, і вони збільшують можливості машини. З великою гумою авто зможе долати великі перешкоди та мати краще зчеплення на слизькій дорозі. Без сумніву, транспорт зможе успішно долати складнішу місцевість, що є величезним покращенням, якщо ви цього хочете.

Проте ми не часто чуємо про недоліки переходу на автошини збільшеного типорозміру. Інтернет магазин Autoshin.Com, підготував матеріал, покликаний розкрити деякі підводні камені, які багато автовласників не беруть у розрахунок.

За все це доводиться платити

Ще до того, як ми подумаємо про подорож, існує ряд недоліків, пов’язаних з використанням коліс більшого типорозміру, які слід ретельно розглянути. Перше та головне з них – це вартість.

Комплект автошини коштуватиме дорожче, плюс будуть потрібні нові диски з великим вильотом. Це гарантує, що внутрішня частина шини не тертиметься про компоненти кермового керування та підвіски, особливо при повному блокуванні кермового керування, коли підвіска знаходиться в максимальному підйомі.

Щоб компенсувати різний діаметр кочення, передню та задню осі необхідно буде переобладнати, щоб допомогти двигуну обертати колеса з відповідною швидкістю та підтримувати двигун у оптимальному діапазоні потужності та крутного моменту.

Залежно від транспортного засобу та шин, що розглядається, цілком ймовірно, що осі доведеться посилити або повністю модернізувати.

При використанні гуми дуже великого розміру часто потрібний гідропідсилювач рульового керування, просто щоб можна було повернути рульове колесо.

Нарешті, майже всі автомобілі вимагатимуть модернізації численних компонентів підвіски, щоб колеса не дряпали внутрішню частину захисних огорож і щоб обмежити хід підвіски вгору та вниз у діапазоні, що підходить для шин більшого розміру.

Збільшення ваги автошини та погіршення аеродинаміки через вищу посадку авто означають, що двигун працюватиме інтенсивніше при кожному обороті колеса, що призводить до збільшення витрати палива. В той час, як пара кілометрів і літрів додаткового палива може не мати великого значення для вихідних у місцевому парку бездоріжжя, у далеких поїздках, це може додати додаткові кілька тисяч до рахунку за паливо.

Всі ці витрати швидко складаються, і коли все сказано та зроблено, поїздка зі штатними шинами обійдеться дешевше, ніж усі перераховані вище оновлення.

Знос

Збільшені автошини не лише обходяться дорожче, а й збільшують довгострокові витрати, викликаючи більший знос компонентів кермового керування та підвіски. Зі збільшенням безпружинної маси та навантаження на такі компоненти, як кермові тяги, кульові шарніри та ступичні підшипники, для компенсації необхідно скоротити інтервали технічного обслуговування.

Оскільки ці компоненти зазнають більшого навантаження, ніж будь-коли були розраховані, збої також стають більш поширеними. Нам достатньо поглянути на всі Jeep Wrangler зі зламаними осями, щоб побачити вплив типорозміру гуми на довгострокову надійність.

При використанні коліс меншого розміру осі та компоненти кермового управління знаходяться в межах проектних обмежень і рідко, якщо взагалі коли-небудь, виходять з ладу. Однак, як тільки 37-дюймові шини стануть частиною рівняння, серйозна відмова компонента стане лише питанням часу.

Глобальні міркування
Ще одна проблема – це доступність шин великого розміру. Хоча 35- та 37-дюймові колеса широко доступні в Північній Америці, в іншому світі їх практично немає.

Якщо пошкоджену гуму необхідно замінити, у багатьох країнах знайти навіть одну покришку досить складно, частково тому, що вони менш популярні.

Більше не завжди краще

Замість того, щоб зосереджуватися виключно на розмірі, водії часто вважають за краще зосередитися на якісних шинах відомих брендів.

Покупка гуми відомих брендів коштує дорожче, але немає сумнівів, що ви отримуєте те, за що платите. А коли ви знаходитесь за сотні кілометрів від будинку, якість важливіша за розмір

Прикінцеві думки

Хоча скромні розміри автошини можуть не забезпечити достатнього дорожнього просвіту для найскладніших трас, вони ідеальні для дослідження чи іншого сухопутного пункту призначення на великі відстані. За досвідом водіїв можна з упевненістю сказати, що стандартний типорозмір автошини цілком підходять для дослідження диких і віддалених куточків куточків, що найбільш важко проходять.



Сорока Аліна

Закінчила факультет журналістики Львівського державного університету імені Івана Франка. Почала працювати в газетах на Прикарпатті, потім - у Львові. Згодом доєдналась до команди Svoboda.ua.

Теги: Новости