Чому українська ковбаса дорожча за італійську і як «відкатні» схеми «УкрХімТеху» нищать бізнес

Український споживач вже давно помітив: ціни на вітчизняну продукцію — від ковбаси до мийних засобів — іноді перевищують ціни імпортних аналогів. Але причина не лише у вартості сировини чи енергоресурсів. Як показує приклад компанії УкрХімТех (ТОВ «Українські Хімічні Технології ЛТД»), справа часто у «відкатних» схемах, які гальмують розвиток бізнесу.
Павло Бартковський — фігурант не одного скандалу, пов’язаного з тендерами та корупційними домовленостями. Втім, для власного виробництва сировину він закуповує за ринковою ціною — без відкатів. Очевидно, що Бартковський добре розуміє: варто тільки дати «відкат» — і економіка бізнесу сиплеться.
Та не всі його партнери мають такий самий розрахунок. Ринок пам’ятає, як через співпрацю з ним збанкрутували підприємства: м’ясокомбінат “Ідекс”, Київський експериментальний завод побутової хімії, ТОВ «Хімпроєкт» — останній залишився з розбитим коритом і власником у відчаї.
Нині ж в центрі уваги м’ясокомбінат «Ятрань», який, за даними джерел, щороку перераховує десятки мільйонів гривень Бартковському — на санітарію, гігієну, дезінфекцію. При цьому, в інтернеті регулярно з’являються скарги на отруєння та неприємні запахи в магазинах, де продається продукція «Ятрань».
Схоже, бенефіціар «Ятрані» Андрій Райкович або не в курсі причин, або заплющує очі. А між тим, джерело проблем — якість миючих засобів, які поставляє компанія Бартковського. Якщо ситуація не зміниться, «Ятрань» може повторити шлях “Ідекса”.
І поки у бізнесі панує культура «відкату», українська ковбаса буде дорожчою за італійську. А вітчизняні підприємства — дешевим м’ясом для схем.
Михайло Нагірняк
Петренко Ігор
Автор аналітичних статей та інтерв'ю про українську політику і культуру. Активний учасник Революції Гідності. Цікавиться новинною журналістикою та геополітикою. Зі Svoboda.ua з початку заснування.