Суббота, 20 апреля, 2024
Новости
21.08.2023

Україна шукає, як застрахувати кораблі в Чорному морі після зриву зернової угоди

Україна шукає способи допомогти торговим суднам отримати страхування для роботи в Чорному морі після краху Зернової ініціативи за посередництва ООН.

Радник міністра економіки Олександр Грибан повідомив, що уряд розглядає можливість створення власного міжнародного страхового пулу, який буде координуватися з міжнародною інституцією або іншими урядами.

«Мета та сама – мобілізувати ринок перестрахування, який потім примножується, перетворюючи номінальний мільярд доларів на 5 мільярдів страхового покриття. Зараз це тестується як пілот на зерновій угоді», – сказав Грибан.

Вихід Росії з зернової угоди, укладеної Туреччиною та ООН, негативно вплинув на торгове судноплавство, що використовує три українські чорноморські порти, з яких експортується більшість зерна. Росія попередила, що кораблі, які виходять з цих портів, можуть піддатися нападу.

Відтоді Україна створила власний морський коридор для судноплавства, але не може гарантувати його безпеку через морську перевагу Росії в Чорному морі. Минулого тижня його вперше використав контейнеровоз, який без пригод досяг турецьких вод.

«Існує пряма загроза з боку російського флоту, яка підживлюється постійними погрозами з боку Кремля», — сказав Грибан. 

«Ми зараз активно працюємо з міжнародним страховим співтовариством, щоб створити механізм, коли ці кошти будуть використовуватися не безпосередньо власниками суден, а страховими компаніями, які примножать цей ресурс», — цитує Грибана Укрінформ.

«До його затвердження залучені Міністерство реконструкції, Міністерство економіки, а також андеррайтери, такі як Lloyds і Marsh & McLennan та інші провідні страхові та перестрахові брокери».

В інтерв’ю Financial Times Грибан сказав, що схема може бути запущена вже наступного місяця, і вона може передбачити від п’яти до 30 кораблів, які будуть подорожувати через те, що він назвав «небезпечним місцем» українських вод.

FT також цитує Маркуса Бейкера, керівника відділу морських перевезень, вантажів і логістики компанії Marsh, який сказав, що «державно-приватне партнерство зі страховиками, які працюють у тандемі з українським урядом, додасть більшої впевненості судновласникам повернутися до доставки українського зерна світ тим країнам, які цього найбільше потребують».



Наталя Півень

Випускниця факультету журналістики Львівського національного університету ім. І. Франка. Починала із роботи у регіональних ЗМІ. В команді Svoboda.ua з квітня 2022 року.