Сергій Лещенко: пасажири за рік сплачують близько 2 мільярдів гривень ПДВ, з яких утримується поліція
Сергій Лещенко
Дорогі друзі, протягом сьогоднішнього дня мене неодноразово згадували у фейсбуці в зв»язку з ганебним і диким інцидентом нападу на жінку, що мав місце у потязі Маріуполь-Київ. Користуючись нагодою, я висловлюю співчуття Анастасії Луговій та жаль через даний інцидент.
Дякую кожному за згадування мого прізвища. Думаю, було би справедливо, щоб користувачі фейсбуку вивчили повний склад наглядової ради і такі саме питання ставилися всім її членам, зокрема, панам Аджунеру, Куну, Матьє, Ослунду, Аудіцкасу та Журавльову.
Сподіваюся, Ви будете однаково уважні до дій кожного з нас, навіть якщо моє українське прізвище легше запам’ятати. Нагадаю, що я не є головою наглядової ради, а члени наглядової ради мають визначені законом повноваження і при цьому не є штатними співробітниками УЗ.
Втім, я не залишаюся осторонь питань щодо інциденту в потязі Маріуполь-Київ та вже другий день перебуваю в комунікації з в.о. голови правління. Мною будуть направлені всі необхідні звернення, щоб правління ініціювало службову перевірку дій провідників та начальника потягу.
Станом на зараз мною отримано таку інформацію: Ситуація з моменту виникнення на контролі органів операційного управління УЗ, зокрема, вивчається питання, чи з юридичної точки зору ця ситуація підпадає під визначення “нещасного випадку”, який покриває страхування. Чи це має трактуватися як “зумисні дії”? Виконавчі органи управління УЗ в переговорах зі страховою, щоб вони покрили цей випадок.
Далі. Як доречно нагадав Олександр Красноштан, транспортна міліція не супроводжує потяги з 2012 року, її ліквідовано в 2015 році. Відновлення цього підрозділу — це компетенція не УЗ, а народних депутатів. Щодо нинішньої ситуації, то УЗ як ніхто інший зацікавлена в безпеці пасажирів, збереженні доброї репутації компанії та покращенні сервісу перевезень попри встановлений урядом тариф, який робить такі перевезення збитковими, без належної компенсації бюджетом цих збитків.
УЗ тривалий час намагається залучити представників поліції для присутності в потягах з метою забезпечення громадського порядку. Водночас поліція наполягає на тому, щоб такі послуги надавалися платно і трактувалися не як забезпечення громадського порядку, а як охорона. В масштабах УЗ це додаткові 250 мільйонів гривень щороку — нагадаю, без жодної компенсації збитків пасажирських перевезень.
Пасажири за рік сплачують близько 2 мільярдів гривень ПДВ, і з цих податків утримується поліція, тому цілком логічно, щоб гроші платників податків ішли на забезпечення громадського порядку цих самих платників податків в тому числі у потягах — силами Національної поліції України.
Петренко Ігор
Автор аналітичних статей та інтерв'ю про українську політику і культуру. Активний учасник Революції Гідності. Цікавиться новинною журналістикою та геополітикою. Зі Svoboda.ua з початку заснування.
