Четверг, 28 марта, 2024
блоги
11.12.2020

Максим Бахматов: Про затори та ожеледицю

Максим Бахматов

Я Вам як Лєдокол напишу.

Про затори та ожеледицю.

Та ваших втрачених 9 299 698 997,3 грн.

Хороша новина- ожеледиця пройде.

Погана новина- затори залишаться і будуть зростати, аж доки Київ не обжене в рейтингу мегаполісів з найбільшими заторами, решту міст Європи та світу.

Про це все ми записали відео. Там майже година експертної оцінки тому, що ви так не любите.

Там жеж є і рішення. Вони болючі, але необхідні й безальтернативні.

Можна закривати очі, скидувати проблему на самого лише мера, звинувачувати погоду, міністра, президента та самого чорта лисого.

Проте втікати від проблеми вічно не вийде. А якщо намагатись це зробити, одного дня вона досягне критичної точки, шляху назад з якої знайти буде майже неможливо.

В минулому році, почала роботу КиївТрафікГруп, яку я зібрав, як міжвідомчий штаб з координування транспортної ситуації у столиці, у рамках роботи Офісу Трансформації.

У цей штаб увійшли керівники профільних КП, що відповідають за організацію дорожнього руху, патрульної поліції, експерти з транспортного моделювання, представники автоспільноти, урбаністи та аналітики, як приватних так і комунальних підприємств.

Навіщо був зібраний КиївТрафікГруп?

Все просто, бо до того усі ключові люди, що так чи інакше відповідають за ситуацію з трафіком у місті, працювали окремо один від одного і, як в тій басні, про лебедя, рака та щуку кожен тягнув воза в свою сторону. При тому, що кожен хотів зробити якнайкраще.

Головною задачею КТГ на цей рік було почати рахувати цифри і накопичувати данні для аналітики.

Адже до того, за тисячолітню історію міста, не було жодного системного-аналітичного майданчика, який би рахував чітки цифри та показував ситуацію з затримками і заторами у цифровому форматі та з прорахунками потенційних проблем та алгоритмів їх вирішення.

Після почтаку роботи КТГ, через декілька місяців, ми отримали перші результати досліджень.

Київ було замріяно та порівняно з іншими європейськими та світовими містами, які теж проводять подібні розрахунки.

Зіставивши дані, одразу стадо видно: Київ у топі! Але нажаль з кінця.

3-тє місце в Євпропі по заторам (попереду Стамбул і Москва) і 12 в світі.

Проте, поганий результат, це теж результат!

Ми продовжили рахувати і збирати цифри.

Карантин і весняний локдаун зробили нам цікавий й безкоштовний експеримент і показали, що місто, при бажанні, може їхати без затримок. Проте зберегти цю ситуацію після локдауну не вдалось.

І ось на цьому тижні ми сіли проговорити з ключовим експертом з транспортного моделювання в Україні- Dmitry Bespalov результати роботи аналітичного центру КТГ за 2020 рік.

Він приніс презентацію, яка цифрами показує: ⁃ На скільки позицій ми «піднялись» у рейтингу найгірших міст євпропи і світу

(спойлер ми обігнали Стамбул в Евпропі і одразу два міста у світовій «гонці»)

⁃ скільки грошей недоотримала економіка міста через затори (9 299 698 997,3 грн)

⁃ Хто і як впливав весь цей рік на ці процеси (900 000 тис авто щоденно у мережі).

90% автомобілекористування у місті, рівень комфорту громадського транспорту (від швидкості та безпеки, до можливості користуватись інтернетом у метро)

⁃ На скільки відсотків збільшилась ситуація з затримками у дорозі за цей рік (7-8%)

⁃ Скільки в середньому днів проводить автомобіліст з Києва в заторі за рік (9,5 або всю відпустку на морі)

⁃ Які рішення допоможуть нам поліпшити ситуацію і не допустити катастрофу (контр інтуїтивні, такі як то: дорожча парковка в центрі,обмеження в’їзду в центр, звуження доріг, виділення ліній для ГТ, ітд)

⁃ Як швидко ми зможемо пробити остаточне дно і перегнати всі міста у світі (маємо запас міцності на пару років ще)

⁃ Як має виглядати щоденний дашборд-звіт по трафіку , який зранку мають класти на стіл меру міста.

Та як йому, меру, на цей звіт реагувати

⁃ Що робити, якщо стається екстерна ситуація, така, як наприклад ожеледиця

Ця проблема з нами доти, доки ми, як громада, не визнаємо, що ця проблема не може бути вирішення взмахом чарівної палички та не дозріємо дотого, аби трансформувати себе, свої звички та своє бачення прекрасного й вольовим рішення не почнемо слідувати цифрам, моделям і розрахункам, замість мрій та фантазій, вірити в успішну реалізацію яких, так, по дитячому, приємно!

П.С.У відео, пан Дмитро просить написати у коментарях відповіді на його питання, це допоможе ще краще проаналізувати стан транспортної системи та потенційного моделювання алгоритмів виходу з транспортної кризи, яка душить нас.

Як буквально, в екологічній площині, так і фігурально, в площині економічній.

Тож переходьте за посиланням у першому коменті і допоможіть не словом, а ділом дослідженню київського трафіку.

І перестаньте вірити в казки про хеппі енд, який настане сам собою.



Коломієць Ганна

Випускниця Інституту журналістики КНУ ім. Т.Шевченка. До 2022 року працювала редакторкою стрічки новин в міжнародному інформаційному агентстві. Спеціалізується на висвітленні подій суспільно-політичної тематики, а також новинах міжнародної політики. В команді Svoboda.ua з січня 2023 року.